neděle 21. prosince 2014

Kolej style chili con carne




Celou svou duší doufám, že jste na mě ještě nezanevřeli. 


Jako blogerka si teď připadám poněkud méněcenně, když poslední článek byl publikovaný někdy v hodně dávné době. Na svou obhajobu bych dodala, že jsem se tou dobou necítila moc fajn, spíš mě přepadaly depky. Tehdy jsem nechtěla dopustit, aby se ty mé nálady rozšířily internetem do širého světa, a tak jsem raději přestala psát. Přestala jsem psát, a dala jsem přednost opravdovému životu. 

Mezitím, co jsem neblogovala, jsem si dala do pořádku plno osobních věcí. Přišlo do mého života několik skvělých lidí, kteří mě vyvedli z předchozí osamělosti a duchovní prázdnoty. Tito lidé se mně hrozně rychle dostali pod kůži, a tak jsem začala trávit své "volné chvíle" (můžu já něco takového vůbec říct?) s němi. Většinou s každým individuálně. A bylo mi fajn. Prázdnota se vyplnila. Alespoň dočasně. 

Dnešní recept bude ryze jednoduchý a studentský. Pustila jsem se do něj poprvé až teď v prosinci, u nás na koleji (ať žijou Listovky), kde sklidil poměrně velký úspěch. Je na něm vyjimečné to, že není pečený (Hana le Boulanger přináší na blog změny!). Doufám, že mě teď gurmáni a profi blogerky neukamenujou, že jsem dala špatně to či ono. Ve skutečnosti jde vážně jen o rychlé jídlo chudých a hladových studentů, rozhodně se nejedná o nic spešl. 


Ingredience:

400-500g mletého masa (nezáleží jaké, já jsem dala mix vepřové/hovězí z Billy)
1 velká cibule
2 čerstvá rajčata
1 zelená paprika (může být i žlutá)
2 plechovky červených fazolí
1 balíček pasírovaných rajčat v papírové krabičce
1 lžíce chili (odvážní můžou přidat)
1 lžíce olivového oleje
tvrdý sýr na posypání
půl konzervy kukuřice
několik stroužků česneku
koření: mletý kmín, bazalka, oregano, kurkuma....


Postup:

Nejdříve si opracujeme potřebnou zeleninu. Cibuli a papriku nakrájíme na drobno a nastrouháme česnek. V hrnci rozehřejeme olivový olej, do kterého přidáme papriku, cibuli a česnek. Chvíli restujeme, a až nám cibulka trochu zezlátne, přihodíme mleté maso. Celou směs okořeníme, opepříme, a dále restujeme několik minut. Poté zalijeme pasírovanými rajčaty a dodáme čerstvá rajčata pokrájená na větší kusy. Vše duste na mírném ohni, dokud se čerstvá rajčata neuvaří.
Poté do hrnce přidáme plechovky fazolí, kukuřici a znovu lehce je povaříme. Chili con carne posypané sýrem servírujeme s rýží nebo s chlebem.



Hezký den a dobrou chuť
- Hana le Boulanger

Žádné komentáře:

Okomentovat