sobota 25. října 2014

Dýňový závin


Chytla mě podzimní depka. Nevím, co se to se mnou děje, ale poslední dobou jsem se několikrát přistihla, jak dělám věci, které běžně nedělám (úkoly jsou asi nejviditelnějším příkladem), říkám věci, které by v normálním případě nevyšly z mých úst ("to nejde, všechno je na nic, vzdávám to, jdu se bodnout..."). Myslela jsem, že je to jen otázka jednoho, dvou dnů, a že všechno bude zase fajn. Ve skutečnosti se má situace ještě poněkud zhoršila, protože jsem opět byla na trhat osmičku, která byla absolutně, totálně nejhorší na trhání. Mám teď bolavou levou půlku pusy a úplně cítím tu živou ránu, kterou se snažím zklidnit neustálým ledováním. Takže nic moc, řekla bych. Asi se z té krize vrhnu na další pečení. Nebo mám snad dát přednost školním povinnostem?

Tento závin jsem upekla ve čtvrtek večer, po tom, co mi vytrhli ten zub a já jsem tak neměla na nic náladu. V takových situacích je nejlepší péct, protože pečení mě dokáže zaměstnat fyzicky i mentálně, a vždycky u toho přestanu myslet na věci, které mě zrovna pálí. Taky to tak máte?

Recept pochází ze slunného Chorvatska, a je hrozně jednoduchý. V původním receptu je jakési vlastně vyrobené těsto, se kterým jsem se ale odmítla párat. Proto jsem závin upekla klasicky z listového. Kdo by měl zájem, tak mu můžu recept na to původní těsto poslat.

Ingredience:

1 listové těsto
800g nastrouhané dýně
200-250g cukru krupice (podle toho, jestli máte rádi sladší, nebo si chcete udržet štíhlou linii)
šťáva z poloviny citrónu
lžíce rozehřátého sádla
skořice

Postup:

Změklé listové těsto si rozválíme na tenký obdelník. Nahrubo nastrouháme dýni a smícháme s citronovou šťávou. Vrátíme se k rozválenému těstu, které pokapeme sádlem, posypeme vrstvou cukru a poklademe nastrouhanou dýni (doporučuju scedit šťávu, aby pak ze závinu moc nevytíkala). Povrch posypeme skořicí a zabalíme jako závin. Pečeme v předehřáté troubě při 190° cca 30 minut.





Jaký je váš recept na podzimní depky? Taky pečete?
- le Boulanger

Žádné komentáře:

Okomentovat