úterý 22. července 2014

British ginger snap biscuits


Zdravíčko! Často se mi stává, že potřebuju upéct něco vhodného na převážení. Něco, co po uložení do krabičky nezmění tvar ani chuť, abych si mohla pochutnávat i v Brně (aniž bych pekla přímo na místě), kde studuji. Jako ideální řešení se mi zdá napéct sušenky. Jsou chutné, rychlé a praktické. Vydrží čerstvé několik dní a nezabírají místo v ledničce. Přitom britské zázvorové jsou mé nejoblíbenější. Koukněte na recept!


Ingredience:

110g másla
100g třtinového cukru
1 bílek
1 lžíce medu
1 lžička vanilkového extraktu/aroma
170g hladké mouky
1/2 lžičky skořice
1 a 1/2 lžíce mletého zázvoru (doporučuju nastrouhat čerstvý)
1 lžička jedlé sody
špetka soli
cukr krystal na obalení

Postup:

Šleháme změklé máslo s cukrem, přidáme bílek, med, aroma, a vyšleháme do hladka. Vedle smícháme mouku, skořici, sodu a špetku soli. Vše postupně přimícháváme do první mísy a šleháme, dokud nevznikne tuhá hmota. Tuto hmotu zabalíme do fólie a necháme vychladit v ledničce aspoň na hodinu. 
Z vychlazeného těsta tvoříme malé kuličky o průměru cca 1- 1,5 cm, které obalíme v krystalovém cukru a následně pokládáme na plech vyložený pečícím papírem. Důležité je udržovat velké rozestupy mezi kuličkami, protože se při pečení snadno spojí, a tím se naruší pěkný kulatý sušenkový tvar. Nakonec kuličky ještě trochu stlačíme palcem a pečeme cca 8 minut při 180°.


Máte rádi sušenky? A jaké jsou vaše oblíbené?

-le boulanger

6 komentářů:

  1. No Hani, sušenky, a dokonce gingersnap, to teda klobouk dolů! Každopádně jsou tyhle jedny z nejlepších, pro mě absolutní jednička.. Doufám že brzy ochutnám ve tvém podání :))
    B.

    OdpovědětVymazat
  2. Inspirace přišla od Bree van de Kampové ze Zoufalek, která je peče snad v každém díle. Pokaždé, když se něco stane, upeče sušenky, uloží je do proutěného košíku, a jde diplomaticky řešit problém. Tak jsem to chtěla zkusit taky......a funguje to!

    OdpovědětVymazat
  3. Haničko vím, že jsi teď na campu, ale já sedim doma, tak jsem se hned po výborné panna cottě rozhodla upéct sušenky, sice se mi z nějakého důvodu vůbec neroztekly a vypadají jako malé piškotky, ale stejně jsou dobroučké, jsi vážně inspirativní a šikovná kuchařka a pekařka B|
    Kača Š.

    OdpovědětVymazat
  4. Dala ses i na panna cottu? A jak dopadla? Nevim, proc se ti neroztekly :( mne se vzdycky vsechny susenky roztecou. Zkus priste vice prasku do peciva, jinak nevim.... hlavne, ze chutove jsou peckovni!

    OdpovědětVymazat
  5. Téééda....takových dobrot tady!!! Nevím kam dřív koukat, co dřív hledat :-)
    A to jsem si jen na google dala vyhledat mřížkový koláč a šouplo mě to až sem!!! :-) Jsem nadšená a hodlám vyzkoušet snad všechno co je tu k mání. Už se mi zbíhají sliny na zázvorové sůšy,citronové mufiny, brownies...celej život mi ale asi nestačí k tomu všechno to vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeeee moc mě těší, že mi můj mřížkový koláč přivádí na blog takové nadšené fanoušky :) Však času na zkoušení je hafo, tak jen do práce, ať je stále co mlsat ;)

      Vymazat