čtvrtek 24. srpna 2017

Chocolate Almond Cake


Zdravím vás po dlouhé době.

Nepekla jsem, nepsala jsem, neboť mě provázely těžké časy. Holt být law student neznamená  pouze obcházet večírky a tančit salsu. Jsou tomu cca 2 roky, co je každé zkouškové téměř vražedné, a období, které nastupuje po něm je spíš taková rekonvalescence, pokud teda na ni zbývá čas. Další komplikací je má existence na 2 místech zároveň, a proto nikdy nemám všechny své věci na jednom místě. Když pak dojde na věc, a mám péct, tak mi vždycky nějaká důležitá věc chybí, protože zůstala na mém druhém ubytku. A tak je to pořád.....


Před nedávnem jsem se vrátila z Ukrajiny. Řeknu vám, ještě jsem do drsnější destinace nejela. Nečekala jsem sice žádný komfort, ale alespoň laskavost a pohostinnost místních. Ničeho takového se nám však nedostalo. Místo toho jsme trnuli strachem, abychom se někde náhodou nepíchli o injekční stříkačku, neboť v Oděse je výskyt narkomanie, prostituce a viru HIV na vysokých příčkách.... Děkuji, ale horkou letní noc raději prožiju v pohodlí domova (rozuměj Česka).

A teď k věci. Upekla jsem tento super čokoládový koláč z mandlové mouky. Chtěla jsem si pochutnat na sladkém, aniž bych po něm měla pocit přeslazenosti (ten často mívám ze zdejších cukrovinek), a to tento recept splňuje. Navíc, jeho lehkou konzistenci podtrhuje základní báze, kterou je olivový olej. Díky němu voní tento koláč jako středozemní dezerty, zkrátka úplně jinak, než obvyklé zákusky u nás v Česku. Chuť je vážně jedinečná, na chvíli vás přenese do Itálie, Španělska nebo Portugalska. A to chceš.



Ingredience:

150g cukru krupice
150ml olivového oleje (nemusí být extra virgine)
150g mandlové mouky (zde si můžete pohrát se složením, dá se smíchat s hladkou moukou v poměru 50:50, a stále bude krásně vonět)
50g kvalitního kakaa
125ml horké vody
3 vejce
2 čajové lžičky vanilkového extraktu
1/2 lžičky sody
špetka soli



Postup:

Zapněte troubu na 170°. Středně velkou dortovou formu vyložte pečícím papírem a potřete trochou olivového oleje. Rozpustěte kakaový prášek ve vařící vodě, tak, aby se ze směsi stal lehce tekutý krém, přidejte vanilkový extrakt a nechte vychladnout.
V misce smíchejte mandlovou mouku, sodu a trochu soli. Ve druhé míse šlehejte na plné obrátky olivový olej, vajíčka a cukr, dokud vám nevznikne lehká krémová směs. Při nižší rychlosti pak vmíchejte první kakaovou, a pak mandlovou směs.

Finální těsto vlejeme do dortové formy a dáme péct na cca 40 minut. Podobně jako u brownies, je třeba těsto pravidelně kontrolovat, aby nebyly okraje přepečené. Při pravidelných kontrolách byste měli na špejli dosáhnout téměř čistého dřívka s menšími hrudkami od těsta. Bez hrudek by těsto bylo příliš suché, a celkově by koláč chutnal trochu hořce. Až budou okraje tak akorát tuhé a střed stále trochu měkký, vyndáme koláč z trouby a necháme vychladnout. 

Konzumaci doporučuju ještě za čerstva, dokud je koláč ještě trochu tekutý, stejně jako když papáte čerstvé brownies. Ty jsou ovšem o mnoho těžší a sladší. Tak si nechte chutnat! :)

- Hana le Boulanger

Žádné komentáře:

Okomentovat